maandag 31 januari 2011

Bijzondere moeder, prachtige kinderen!

Wie ben ik?
Volgens anderen ben ik een moeder die elke seconde van haar leven bezig is met haar kinderen!
Mijn naam is Heidi Meijer, 42 jaar jong en moeder van drie prachtige kinderen. Mijn oudste zoon is 15 jaar oud en heeft ADHD met autisme kenmerken. Daarna volgt mijn 13 jarige dochter. Zij heeft de diagnose autisme. En onze benjamin is de 8 jarige Lukas met de diagnose autisme en ADHD.
Deze diagnoses hebben we gedurende de laatste anderhalf jaar gekregen. Twee jaar geleden wist ik nauwelijks wat het woord autisme betekende. Maar inmiddels heb ik mij helemaal ingelezen en krijgen we ook wekelijks begeleiding van Karakter. Het kinder psychiatrisch ziekenhuis in Zwolle.
En inderdaad ben ik de afgelopen twee jaar alleen maar bezig geweest met mijn kinderen. Begeleiden, praten op school en bij Karakter, onderzoeken, testen, noem maar op. Er bleef helemaal geen tijd over voor mijn geweldige hobby fotograferen. (www.hcmfotografie.nl)
Eigenlijk bleef er helemaal geen tijd meer voor mij over. En dat heeft er fysiek en geestelijk behoorlijk ingehakt.
Maar nu is er een nieuw jaar begonnen. De diagnoses zijn bekend. De neuzen van alle betrokkenen staan dezelfde kant op. En het eerste wat we gaan doen is rust creëren. Rust voor het gezin, maar vooral rust voor mij. Want dit gezin draait door mij en heeft mij hard nodig.
De afgelopen maanden heb ik ontdekt dat schrijven ook rust geeft. Ik schrijf het van mij af en andere mensen ervaren herkenning, steun en tips in mijn blogs. Dat geeft een fijn en goed gevoel. Gedeelde smart is halve smart zeggen ze toch?!
Zo af en toe zal ik een stukje bloggen op de site van Het kinderpunt om mijn ervaringen met mijn kinderen met jullie te delen. Ik hoop dat jullie er veel plezier en tips uit zullen halen. En willen jullie meer weten dan kunnen jullie altijd een kijkje nemen op mijn website: www.levenmetautisme.com !
Groetjes,
Heidi Meijer

1 opmerking:

  1. Lieve Heidi, Mooi mens,
    Leuk om je nu op nóg meer leuke (!!!) plekken te kunnen volgen!!!
    x Esther

    BeantwoordenVerwijderen