donderdag 5 mei 2011

Coaching voor jongeren. Voor wie en waarom?

Mirjam Veltman
Moon Consultancy
Soms heb je van die dingen: je zit niet lekker
in je vel en kan je draai niet vinden.
Soms duurt dat kort, soms heel lang.
Het kan zijn dat je op school problemen hebt
met je klasgenoten of docenten.
Dat je gepest word, of buitengesloten.
Het kan zijn dat er thuis iets flink mis is,
tussen je ouders, de nieuwe partner van je
vader of moeder. Ruzies, conflicten, dreigen,
slaan.
Misschien heb je grote problemen met je
broer of zus.
Soms zijn er familie geheimen, over een oom
of oma, die dingen doet of heeft gedaan die
niet door de beugel kunnen.

Er zijn verschillende redenen om met een
onafhankelijk persoon te gaan praten: omdat
die niks zomaar gaat doorvertellen, veel
ervaring heeft, niets echt raar zal vinden en
jou ziet zoals jij bent.
Waar de gesprekken over kunnen
gaan:
Eenzaamheid, somberheid & pesten.
Scheiding van je ouders.
Wie je nou eigenlijk bent of wilt zijn.
Verwarrende gevoelens en twijfels over de
dood van iemand die veel voor je betekende.
Als je steeds iets doet waar je achteraf spijt
van hebt. Of over seks, als je gedwongen
word om dingen te doen.
Als je word mishandeld, lichamelijk of
geestelijk. Als je het gevoel hebt dat niemand
van je houdt en naar je omkijkt.
Of juist een gesprek over waar je goed in bent
en waar je nog sterker en beter in wilt worden.
en nog veel meer andere onderwerpen.

Wat kan je van mij verwachten:
Samen bespreken we wat jij wilt veranderen en
gaan we daarmee aan de slag. De gesprekken
duren meestal een uur, soms korter (zeker als
het beter met je gaat), soms iets langer (in het
begin is er vaak een hoop te vertellen).
Ik zal zo veel als mogelijk de afspraken met je
plannen buiten school, stage of werktijden.
Zodat jij de dingen kan doen die belangrijk voor
je zijn.

Ik heb een geheimhoudingsplicht: dat betekend
dat ik niks wat jij mij verteld zomaar aan een
tekst voor het kinderpunt
ander zou doorvertellen (behalve als de wet mij
dat verplicht en/of jij dat goed vindt).
De meeste zorgverzekeraars vergoeden de
kosten van de gesprekken als je aanvullend
verzekerd bent.
Je kan dit navragen bij jouw zorgverzekeraar.

Wat ik van jou verwacht:
Dat je gemotiveerd bent: het echt zelf wilt.
En dat je de afspraken voor de gesprekken met
mij nakomt & het op tijd laat weten als je niet
kan komen of de afspraak wilt verzetten.
Informatie:
Als je vragen hebt, iets niet helemaal duidelijk
is of je wilt je aanmelden, stuur mij dan een
mailtje of een sms.
Ik neem zo snel mogelijk contact met je op.
Als je belt; soms neem ik niet direct de telefoon
op, dan zit ik waarschijnlijk juist in gesprek met
iemand, maar ik bel je dan zo snel mogelijk
terug. Meestal kan je al binnen een paar dagen
terecht.



m o o n
c o n s u l t a n c y
w w w . m o o n c o n s u l t a n c y . n l
Praktijk voor maatschappelijk werk en coachen.
Riouwstraat 37 3312 XJ Dordrecht
Mobiel: 06-51515962
Email:
info@moonconsultancy.nlWeb: www.moonconsultancy.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten