donderdag 9 december 2010

IJskastmoeder. Leven met een aspergerkind.

In dit boek schrijft Janneke van Bockel openhartig over haar zoektocht naar houvast als ze hoort dat haar dochter het syndroom van Asperger heeft. Met vallen en opstaan leert ze hoe ze haar dochter daarin kan begeleiden en wat dat van de andere gezinsleden vraagt.

"Opeens begrijp ik waarom ik haar, als ze gevallen is, niet meteen overstelp met troostende woorden en genezende moederzoenen, maar rustig blijf en zeg dat een pleister zal helpen. Zij beleeft de wereld als woest, onstuimig en onvoorspelbaar en vraagt van mij dat ik de kalme haven ben waar ze op adem kan komen. Daarom ben ik zo koel. Of misschien is cool een beter woord. IJskastmoeder is mijn geuzennaam"
Een ontroerend verhaal, dat houvast en herkenbaarheid biedt aan ouders die worstelen met een kind dat niet volgens de boekjes opgroeit, en ook zeer veel nuttige info bevat voor hun omgeving (familie, leerkrachten, hulpverleners...)

Janneke van Bockel is ouderschapscoach en moeder van twee dochters. Onder het pseudoniem 'ijskastmoeder' ze over haar zoektocht op het weblog van de Volkskrant. "Recensie: een getuigenis die geen blad voor de mond neemt. Die niet filtert, niet oppoetst. Maar net zomin dramatiseert. Het leven zoals het is, openhartig geregistreerd"

Dit prachtige boek is te koop bij Het Kinderpunt voor 14,95 http://www.hetkinderpunt.nl/
Direct naar het boek? Klik hier: http://www.hetkinderpunt.nl/product/451/1/IJskastmoeder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten