vrijdag 17 december 2010

Homeopathie juist geschikt voor kinderen. Gastblog van Helen Pleiter.

Met ingang van december ga ik de uitdaging aan om als klassiek homeopaat maandelijks een gast blog te schrijven op de site van Het Kinderpunt. De kinderen waar Het Kinderpunt boeken voor heeft, is dezelfde doelgroep als bij mij in de praktijk. Klassieke homeopathie is een prachtige natuurgeneeswijze, zonder bijwerkingen, die deze bijzondere kinderen weer in hun kracht kan zetten. Met andere woorden: “laat je kind weer kind zijn”.
Elke maand belicht ik een ander onderwerp vanuit mijn professie. Deze eerste keer wil ik mijzelf en mijn vak graag aan u voorstellen.

Veel leesplezier!
Helen Pleiter



Mijn naam is Helen Pleiter, ik ben geboren in 1969, ik ben getrouwd en heb twee prachtige kinderen. Sinds 2001 heb ik in mijn eigen praktijk.

Ik heb de opleiding voor klassiek homeopaat gevolgd aan de School voor Homeopathie in Amersfoort. Het is een gedegen 6 jarige opleiding op Hbo-niveau die een stevige basis geeft. Gedurende de opleiding en ook na mijn opleiding is mijn enthousiasme alleen maar groter geworden. Het is echt ongelofelijk wat je kunt bereiken, mits het op de juiste manier wordt beoefend en begeleid.

Veel volwassenen weten mij inmiddels te vinden. Een greep uit de klachten waar men mee komt is: vermoeidheid, slapeloosheid, chronische klachten, burn out, angsten, hoofdpijn, buikpijn, huidklachten, pms, overgangsklachten, etc..

Het medisch handelen is vooral gericht op het wegnemen van symptomen. Maar wanneer symptomen worden weggenomen of onderdrukt zijn ze alleen aan het gezichtsveld onttrokken, terwijl de oorzaak van de klachten nog steeds aanwezig is! Symptomen zijn eigenlijk geen ziekten, maar dragers van de boodschap; het alarmsignaal.  Klassieke homeopathie is een natuurgeneeswijze, gegarandeerd zonder bijwerkingen en zeer effectief. De homeopathische middelen pakken de oorzaak van de klacht aan zodat deze blijvend opgelost kan worden. Alle klachten die in een omkeerbaar stadium bevinden zijn goed te behandelen.

De laatste jaren is in mijn praktijk ook het aantal kinderen met uiteenlopende klachten sterk toegenomen. Voorbeelden van de hulpvragen zijn: angsten, uitslag, eczeem, slecht slapen, huilbaby’s, groeipijn, oorpijn, terug komende verkoudheid, verlegen, vermoeidheid, hoofdpijn, buikklachten, etc. Ook werk ik veel met kinderen met “gedragsproblemen” zoals ADHD, ADD, uit het autistisch spectrum, en dergelijke. Helaas zijn er nog te weinig ouders die weten dat homeopathie hele mooie en effectieve oplossingen heeft voor het behandelen van kinderen met deze klachten; zonder bijwerkingen! Dit geld ook voor kinderen met vage klachten waarbij je als ouder heel duidelijk het gevoel hebt dat er “iets”  aan de hand is, maar je kan er niet de vinger op leggen.

Mijn missie: bekendheid geven aan de mogelijkheden van klassieke homeopathie voor deze kinderen. Zodat ouders zelf een keuze kunnen maken welk pad ze willen bewandelen.

Klassieke homeopathie gaat dus veel verder dan bij de meeste mensen bekend is. Daarbij is het nuttig om te weten dat mijn praktijk is aangesloten bij de vakvereniging NVKH, waardoor de verzekeringsmaatschappijen de consulten vergoeden en deze vallen niet onder het eigen risico.  

Heeft u een vraag voor Helen? Dan kunt u telefonisch contact opnemen: 0517-850141 of kijkt u even op haar website: http://www.helenpleiter.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten